Müşterilerin e-ticaretten beklentisi nedir?

MuratCENGEL

Founder @inrove
Admin
Katılım
16 Haz 2021
Mesajlar
41
Tepki puanı
2
Puanları
8
Konum
İzmir
Web Sitesi
www.inrove.com
ecommerce-101.jpg

BigCommerce tarafından yakın dönemde yayınlanan bir araştırma, tüketicilerin e-ticaret alışverişlerindeki beklentilerini gözler önüne serde. Anket sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 55’i haftada en az bir kez online alışveriş yapıyor.


Pandemi sonrası girilen yeni normal dönemde e-ticaret büyümesinde görülen yavaşlamaya rağmen, eMarketer’da yer alan tahminlere göre, 2022 yılında e-ticaret satışlarının ilk kez 5 trilyon doları aşacağı öngörülüyor. BigCommerce tarafından gerçekleştirilen son ankette ise tüketici beklentileri mercek altına alındı.

E-ticaret satışları 5 trilyon doları aşacak

BigCommerce anketinde yer alan verilere göre, 2022 yılında 5 trilyon doları aşacağı öngörülen e-ticaret satışlarının, toplam perakende satışların beşte birinden fazlasını oluşturması beklenirken, tüketicilerin yüzde 55’inin özellikle moda ve giyim kategorilerinde haftada en az bir kez online alışveriş yaptığı görüldü. Ankette bir diğer dikkat çeken nokta, tüketicilerin kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri ve kişiye özel reklam isteğini elde etmek için e-postalarını, cinsiyetlerini ve adlarını markalarla paylaşmaya istekli olmaları.

ABD, İngiltere, İtalya, Fransa ve Avustralya’da 4 binin üzerinde kişinin katılımı ile gerçekleştirilen ankette, tüketiciler mevcut alışveriş alışkanlıkları ve gelecekteki alışveriş eğilimlerine ilişkin soruları yanıtladı. Ankete göre, tüketicilerin yüzde 10’u haftada dört ila altı kez online alışveriş yaparken, yüzde 21’i ayda bir veya daha az alışveriş yapıyor.

Tüketiciler indirim değil ücretsiz kargo istiyor

Online platformdan yapılan alışverişlerde kaliteli ürün arayışı ön plana çıkarken, ücretsiz kargo seçeneği tüketicilerin alışveriş tercihlerinde büyük bir etki yaratıyor. Anket verilerine göre, Fransa ve İtalya’daki tüketiciler için ücretsiz gönderim seçeneği alışveriş tercihinde en önemli unsur.

Tüketici harcamalarıyla ilgili önceki bir BigCommerce raporunda, tüketicilerin tercih ettikleri ödeme yöntemini sunan bir platformdan daha fazla harcama yapma olasılığının çok yüksek olduğu ortaya koyulurken, yayınlanan son anket, bu araştırma sonuçlarını doğruladı.

BNPL, 2025 yılına kadar yüzde 5,3 pazar payına ulaşacak

Küresel olarak en hızlı büyüyen ödeme yöntemi, 2021 yılında küresel e-ticaret işlemlerinin yüzde 2,9’u ile şimdi satın al, sonra öde (BNPL) yöntemi oldu. Worldpay tarafından yayınlanan Küresel Ödeme Raporuna göre, BNPL yöntemi 2025 yılına kadar yüzde 5,3 pazar payına ulaşacak.

Araştırmada bir diğer dikkat çeken nokta kişiselleştirmenin sadakati artırması. Yakın dönemde sonuçları açıklanan bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde72’si, ek ödüller ve avantajlarla kişiselleştirilmiş bir deneyim sunulduğu takdirde, bir markaya sadık kalma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor.
 
Üst